نتیجه و ویدیو خلاصه بازی منچستریونایتد و پالاس| فاجعه تن‌هاخ و رفقا! تاریخ و ساعت بازی پاریسن‌ژرمن و دورتمند در دور برگشت نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان | ام‌باپه به فینال می‌رسد؟ جدول لیگ برتر ایران پس از پایان هفته بیست و ششم (۱۷ اردیبهشت) | نکونام صدر را به پرسپولیس نمی‌دهد نتیجه بازی استقلال و ذوب‌آهن+ ویدیو گل‌ها(۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳)| واویلا از بلانکو ویدیو خلاصه بازی استقلال و ذوب‌آهن(۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) سرآسیایی از هدایت سایپا کنار گذاشته شد محمد حسینی از خوشه طلایی کنار رفت | رضا ناصحی سرمربی شد ویدیو خلاصه بازی پرسپولیس و نساجی(۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) نتیجه بازی پرسپولیس و نساجی(۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳)+ ویدیو گل‌ها| صدرنشینی ۳ ساعته؟ پخش زنده بازی فولاد و تراکتور در لیگ برتر (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین ترکیب پرسپولیس برای دیدار مقابل نساجی اعلام شد پخش زنده بازی نساجی و پرسپولیس در لیگ برتر (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین پخش زنده بازی سپاهان و استقلال خوزستان در لیگ برتر (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین پرداخت پول به بازیکنی که با فوتبال خداحافظی کرده است! کمپ حجازی تجهیز می‌شود کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال طی ۱۷ روز ۴.۵ میلیارد تومان به جیب زد پخش زنده بازی استقلال و ذوب آهن در لیگ برتر (۱۷ اردیبهشت) + تماشای آنلاین الاهلی در صدد تمدید قرارداد قائدی ۲ پهلوان ایرانی دوپینگی از آب در آمدند!
سرخط خبرها

لغو اعزام والیبال، هندبال و بسکتبال بانوان به هانگژو!

  • کد خبر: ۱۷۴۰۶۹
  • ۲۲ تير ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۰
لغو اعزام والیبال، هندبال و بسکتبال بانوان به هانگژو!
ستاد عالی بازی‌های آسیایی با اعزام تیم‌های بانوان مخالفت کرد

مژده رنگیان | شهرآرانیوز؛ با تصمیم دیروز ستاد عالی بازی‌های آسیایی، رشته‌های والیبال، هندبال و بسکتبال در بخش بانوان به این دوره از بازی‌های آسیایی هانگژو اعزام نخواهند شد. بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ هانگژوی چین که به‌دلیل همه‌گیری کرونا به تعویق افتاده بود، قرار است حدود سه ماه دیگر در تاریخ ۲۳ سپتامبر تا ۸ اکتبر ۲۰۲۳، یعنی مهرماه امسال برگزار شود.

پیش‌تر قرار بود نوزدهمین دوره بازی‌های آسیایی در سپتامبر ۲۰۲۲ در هانگژوی چین برگزار شود، اما به‌دلیل شیوع ویروس کووید ۱۹ به‌مدت یک سال به تعویق افتاد. به همین دلیل چهارشنبه ستاد عالی بازی‌های آسیایی دوباره جلسه تشکیل داد تا تکلیف اعزام برخی تیم‌های ملی به این مسابقات مشخص شود و درنهایت تصمیم گرفت تیم‌های ملی والیبال، هندبال و بسکتبال بانوان به بازی‌های آسیایی اعزام نشوند.

طلسمی که نشکست!

این درحالی است که پیش از این تصمیم بر این بود تا وضعیت تیم‌ملی والیبال بانوان توسط کمیته کارشناسی بررسی و دوباره به ستاد اعلام شود، اما درنهایت تصمیم به حذف آن گرفتند؛ هرچند پس از این تصمیم فدراسیون والیبال درخواست کرده است تا معیار برای انتخاب والیبال بانوان مسابقات آسیایی پیش‌رو باشد.

هدایت تیم‌ملی والیبال بر عهده نیلوفر رشیدی است. تیم در مسابقات قهرمانی آسیا نتیجه قابل‌قبولی کسب نکرد و یکی از دلایل حذف تیم، شاید همین موضوع بود. با این حال، پیش از این خبر طلسم‌شکنی و حضور بانوان والیبالیست پس از پنجاه سال در بازی‌های آسیایی منتشر شده بود، اما گویا این طلسم ادامه خواهد داشت.

بازگشت هندبالی‌ها به خانه

نکته درخورتأمل درباره تیم‌ملی هندبال نیز اینکه پیش از این ستاد عالی بازی‌های آسیایی با اعزام تیم‌ملی هندبال زنان ایران به بازی‌های آسیایی هانگژو موافقت شده بود، اما دیروز با اعزام این تیم هم مخالفت شد. هندبالیست‌ها این روز‌ها راهی اردوی ملی شده بودند تا خود را برای بازی‌های آسیایی آماده کنند، اما حالا باید به خانه بازگردند.

تغییر نظر مسئولان درباره بانوان

حدود بیست روز پیش جلسه ستاد عالی بازی‌های المپیک، پاراالمپیک، آسیایی و پاراآسیایی برگزار شد تا تصمیمات مهمی برای اعزام تیم‌های ملی به بازی‌های آسیایی هانگژو گرفته شود. در پایان این جلسه تعدادی از رشته‌ها به‌صورت کامل با نظر منفی اعضا روبه‌رو شدند و از فهرست کاروان ایران حذف شدند، تعدادی از تیم‌ها مجوز نهایی را گرفتند و چند رشته هم در فهرست انتظار و شانس مجدد جای گرفتند.

در بخش زنان مقرر شد تیم‌های ملی بسکتبال پنج‌نفره، اسکواش، دوچرخه‌سواری در دو ماده پیست و جاده، شمشیربازی فلوره، ژیمناستیک (ترامپولین)، سپک‌تاکرا و دراگون‌بوت قطعا به بازی‌های آسیایی اعزام نشوند. وضعیت تیم‌ملی والیبال زنان و بسکتبال سه‌نفره نیز دوباره در کمیته تخصصی بررسی و از سوی مسئولان رد شد. اما حضور تیم‌ملی فوتبال زنان همچنان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد و اعزامش مشروط شده است. چنانچه به تشخیص کمیته تخصصی ستاد، تیم‌ملی فوتبال حداکثر تا رتبه ششم قرار گیرد، تیم‌ملی فوتبال زنان به مسابقات اعزام می‌شود.

کدام رشته‌ها اعزام می‌شوند؟

در آن جلسه اعزام تیم‌ملی هندبال زنان به هانگژو۲۰۲۳ قطعی شده بود، اما در جلسه جدید این موضوع منتفی شد. تیراندازی با کمان زنان در بخش ریکرو یک نماینده خواهد داشت. تنیس روی میز زنان نیز با یک نماینده در هانگژو حضور خواهد داشت. همچنین با حضور یک نماینده در تنیس خاکی زنان موافقت شد. بنابر تصمیمات، یک نماینده در بخش اپه شمشیربازی زنان به هانگژو اعزام خواهد شد. تیم‌ملی جودو زنان نیز با یک نماینده حضور در بازی‌های آسیایی۲۰۲۳ را تجربه خواهد کرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->